snow

I detalj

Vill ni veta exakt vad jag gjort idag? Om svaret är ja får ni vänligen läsa vidare. Om svaret är nej säger jag bara FUCK OFF! Haha, var det verkligen jag som skrev det där? Idag har jag i alla fall haft en väldigt härlig dag. En äkta sommarlovsdag som jag brukar kalla dagar då jag hittar på riktigt somriga saker. Jag vaknade halv nio (skönt med sovmorgon, somnade igårkväll efter att dunder och blixtrar avlöst varandra. Men måste tala om att jag gjorde ett framsteg i min bota-mig-själv-från-åskrädsla-resa. Jag låg i sängen, med fönstret vidöppet och TITTADE på blixtarna. I vanliga fall ligger jag intryckt med näsan i huvudkudden för att slippa se skiten) och gav mig ut på en runda. Jag sprang fyra kilometer och powerwalkade sedan tre med Tilde de Paula i lurarna. Älskar henne. Efter detta tog jag en kall dusch, solade några timmar för att sedan cykla till stan. Jag, mamma och pappa fixade det sista inför kommande kusinbröllop. Jag handlade även ett par pösiga byxor som jag så länge letat efter. Fråga bara Anna. Jag har suktat (och tänkt sno) hennes bruna snygga byxor i ett par månader nu. Jag köpte dock ett par dovt blå. Kan visa en dag.

En bild från i måndags

Sen gick vi på den internationella matmarknaden som har kommit till Ängelholm den här veckan. Man kan välja mellan känguru, paella och ja, det var dessa jag kom på. Finns även massa stånd som säljer ostar och korvar, fudge och bakelser. Mysigt! Sen beställde vi mat från Havsbadskjollan. Jag valde en kebabpizza, alltid lika gott med frasiga bottnar och riktigt god pizzasallad. Sen kom Marcus hit. Jag har tjatat ett tag om att vi ska spela kortspel här hemma. Så det gjorde vi. Marcus var så snäll som ställde upp. Sen har han och jag (mest jag) googlat tapasbarer i Palma, kollat drömmande på hotellet vi ska bo på och längtat efter Mallorca. Men först: ett par härliga sommarveckor på hemmaplan! Nu: film i sängen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0