snow

Liva upp tacosen!



Hej!
Här bloggar nattugglan (nåja, nästan i alla fall - klockan närmar ju sig trots allt elva). Jag sitter nerbäddad i mitt tjocka duntäcke, har fönstret på vidgavel och tänkte strax slå på en film på Netflix. Det har blivit min semestergrej den här sommaren. Älskar att plugga in hörlurarna i öronen, krypa ner under täcket, känna den friska luften strömma in genom fönstret och se en riktigt bra film. Men innan jag gör det ska jag föreslå en himla god och mycket ovanlig middag! Har ni testat på att laga tacos någon gång? Det är SÅ förbaskat gott och jag tröttnar aldrig. Nyttigt och fräscht känns det också. Har ni testat? Nej, men ska vi bruka lite allvar så har jag fått för mig att min familj var en av dem första att introducera "tacosfredag". Det säger jag inte för att skryta (om det är något att imponeras över) men vi hade varken hört talas om det uttrycket eller ännu mindre kände någon som provat på tacos någon gång tidigare. Så jag vill ta mig tusan hävda att vi satte tacosfredag på kartan. Sen åt vi det VARJE fredag i typ åtta års tid. Vi köpte hem restaurangköksstora lådor med skal och enliterskryddor. För att tacosen inte ska bli tråkig brukar vi variera den med olika tillbehör. Ibland livar vi upp den med dessa två såser. Mangosalsa och världens enklaste och godaste vitlökssås (den MÅSTE ni testa - mycket salt och majonnäs är hemligheten). Sen gillar jag fajitaskryddan bättre än den vanliga. Förutom vanliga klassiska grönsaker är jag också väldigt svag för oliver, soltorkade tomater, fetaost och chilimarinerade vitlöksklyftor. Jag kan ha det till ALLT! Men nu kära Bloggis ska jag återgå till filmletandet. Ikväll får det bli en smågullig rulle!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0