snow

Logoped i höst!


Idag har jag glada nyheter att komma med!
Det var så här att i mitten på juli fick jag antagningsbeskedet inför höstens utbildningar. Jag blev antagen i Göteborg och kom som tredje reserv i Lund till logopedprogrammet. Idag kom det andra resultatet och det var ett mycket glädjande sådant! JAG KOM IN I LUND! Så kul! Precis vad jag ville. Jag har ju tänkt länge på det här med utbildningar. Socionom kändes inte som min grej. Jag hade gärna jobbat som kurator på en grundskola men det är jag inte ensam att drömma om. Jag har kommit fram till att jag vill jobba med människor, på ett utvecklande och personligt sätt. Jag vill hjälpa till, se förändringar och gärna jobba med barn. Jag trivs i arbetet där jag har vård och omsorg som uppgift men både vad gäller undersköterska och socionom känns det som att man får jobba häcken av sig och ändå knappt få lön för mödan. Logoped känns som ett yrke där man varvar praktiskt med teoretiskt och i en positiv utvecklingsprocess. Jag har varit SÅ velig - både gällande socionomutbildningen men även under gymnasietiden - vad jag vill jobba med. Jag vet inte än om detta är rätt men det känns så skönt att i alla fall vara på god väg. Det som jag har kommit fram till under året som gått är att jag måste våga testa för att så småningom få reda på vad jag ska bli när jag blir stor. Om jag hade fortsatt att jobba (och inte pluggat) hade jag inte vetat det jag vet i idag. Då hade jag fortsatt att tro att det är socionom som är mitt drömyrke. Ett steg i taget. Och nu påbörjar jag alltså mitt andra sådant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0