snow

Väsktjuv å sangria




Passar på att blogga medan vi sitter och väntar ut tiden till solstolarna. Man får inte paxa innan klockan nio så det är bäst att vara kvar så ingen snor våra handdukar. Vi har ju nämligen blivit utsatta för försök till stöld. Vi tar det från början. Vi var vid stranden (och jag tänkte minuterna innan det hände att "det är så skönt att man kan lita på folk - alla vet vad som är mitt och ditt här") och hade precis kommit en bra bit ut i havet när Marcus ser att en man knycker åt sig min väska. Det är höga vågor och rätt djupt men Marcus är så fokuserad. Han kämpar sig genom vågorna, springer över hela stranden (som är sjukt bred) och hinner ifatt tjuven. Mannen påstår att han trodde att det var hans väska (hade varit rätt kul att se honom i spetsshorts, bikini och solhatt) men ger med sig när Marcus frågar om han är dum i huvudet. Vi blev lite chockade och undrade vad som hade hänt om han tog allt... min kamera, nycklar och mobil! Vill inte ens tänka tanken. Hela semestern hade varit förstörd. På kvällen letade vi upp en mysig restaurang i Palma och skålade i sangria och öl. Vi firade min fina hjältes goda insats!! SKÅL PÅ DIG ÄLSKLING! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0