snow

Administriv-gnäll-dag

Om ni inte orkar lyssna på lite gnäll ber jag er att inte fortsätta läsa. För det är precis vad jag tänkte göra nu för en stund. Gnälla. Den här dagen har känts så himla onödig. Det är den antagligen inte bla bla bla. Men ni vet känslan. Jag har liksom inte gjort något vettigt alls. Tanken var att jag skulle plugga. Men efter att ha bläddrat bland böckerna ett par gånger utan att göra något fynd gav jag upp. Min hjärna är inställd på ledighet. Och det rimmar inte så bra med "effektivt pluggande". Istället har jag haft en så kallad administrativ dag (om jag namnger dagen så känns den om möjligt i alla fall lite viktigare). Jag har krånglat med en abonnemangsfaktura. Jag köpte en ny telefon för ett tag sen. Yey - den är så fin (rosa!) och har så bra batteri och den går att ringa med, bara en sån sak. Har ni föresten hört hur man ska göra för att spara på batteriet så mycket som möjligt? Man ska aldrig låta telefonen gå under 30% eller överstiga 90%. Och bara låta den ladda ur och fullt någon gång då och då. Nya rön. 



Men Comviq är inte mina bästa vänner. När jag skulle beställa den strax innan jul var allt klappat och klart men då satte Telia en käpp i hjulet eftersom de inte hade släppt mitt nummer. När detta var löst fick jag instruktioner att ringa tillbaka till Comviq och fråga efter den person som tidigare hjälpt mig med avtalet om en ny telefon. Sagt och gjort. Jag ringde upp dem igen men fick sedan vänta och vänta (och lyssna på deras jävla väntsignal tills jag blev galen!). Efter 40 minuter orkade jag inte mer. Då ringer jag upp igen för att ifrågasätta varför han aldrig svarar och får veta att han gått hem för dagen!!! Alltså VA? Nog att jag skojade om att han förmodligen hämtade på förskolan vid det här laget men va? Det här var samma dag som jag åkte buss till Skånes alla byar efter stormen. Jag var trött på allt väntade. Då var två timmars telefonkö grädde på moset. Men hur som helst. Detta blev en lång parantes. Utan att ens ha varit en parantes.



Okej. Vart var jag? Efter att ha fått fixat med fakturan (det visade sig att man måste ringa till Comviq själv för att förmånerna som man får första månaden på abonnemanget ska gälla - hur konstigt är inte det?) raderade jag ett par hundra mejl, sa upp alla konstiga nyhetsbrev som man plockar på sig under året och efter dessa åtaganden försökte jag ta bort ett Skype-konto utan att lyckas. Efter det behövde jag komma ut. Få ny, frisk luft! Jag gick en promenad i skogen men fick vända efter halva då det var översvämning. Istället fick jag gå bland trafik och asfalt. Ogillar det. Som ni vet. Och nu har jag precis lagat mat. Kräftsoppa fick det bli och den blev riktigt god! Det var alltså något som tillslut blev bra med den här måndagen! Slut på gnället. Nu ska jag fila på min årslista som dyker upp här på nyårsafton. Förlåt för gnället föresten. Men ni vet. Vissa dagar känns det som att allt går emot en. En sak som hade kunnat ta två minuter kan istället ta en hel timme. Och då blir effektiva-Annie sur. Så är det. Nu önskar jag er fortsatta härliga mellandagar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0