snow

Allvarligheter

 
Tänkte strax ut på promenad med Träningspodden i lurarna!
Det är så grått och varmt och fullt väder att man aldrig hade kunnat tro att det var december om man fick gissa. Men så är det. Sitter just nu här och omplanerar min promenadslinga Jag brukar, som jag berättat tidigare, alltid gå inne i skogen. För att det är tyst. För att det är fritt från trafik. Och för att man får så mycket mer energi av naturen och träd än asfalt och bilar. Men i helgen hände något fruktansvärt här i våra trakter. Mitt på blanka dagen blev en tjej överfallen på skogsslingan. Alltså. Jag blir så trött. Vad finns det för människor? Jag blir helt matt när jag tänker på det. Än hemskare känns det att det händde klockan tolv på dagen. När det är ljust ute. När det var fler motionärer i närheten. Ska man aldrig få känna sig trygg? Jag kan begränsa mig med att vara försiktig när jag går ut när det är mörkt. Men nu när även ljusa stunder på dagen utmanas så tycker jag att det blir rent obehagligt. Ska det få vara så? Åh! Jag blir frustrerad. Och rädd. Såklart. Jag vet inte om det är rätt att prata om sånt här på bloggen. Dels för att tanken med bloggen inte är att lyfta samhällsproblem men mest för att jag inte vill erkänna för er (och kanske påverka er eller bekräfta dumjönsarna) att jag struntar i att gå ut. Att jag låter det onda vinna. Nej - nu ska jag dra på mig kläder efter väder, peppmusik och poddar och visa att det är VI som bestämmer över våra liv. Inte idioterna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0