snow

Pigga upp mörkret


Kikar in här mellan chokladbollsbakning och tevekväll. Men i samma sekund som jag skriver "tevekväll" så inser jag att alla bra program visst slutade typ förra veckan (och Bachelor-Pär fick sin Rebecka - var det inte bara SÅ GULLIGT?). Nu är det halvdana repriser fram till början på nästa år. Jag får väl roa mig på annat sätt istället! Såg att två efterlängtade böcker, som jag reserverade för massa veckor sen, hade kommit in på biblioteket - det kan pigga upp mörka kvällar. Sofi Fahrmans senaste bok och Hannah och Amandas debutroman! På tal om mörkret så vill jag påstå att det är bäcksvart ute prick på nästan hela dagen. Jag åkte hemifrån i gryningen i morse, satt inne hela dagen och när jag gick ut från skolan vid fyra var solen på väg ner igen. Man får ju aldrig se dagsljuset längre! Sånt kan jag hänga upp mig på - jag behöver energi (men knepet är D-vitamintabletter, tror jag då, man skulle - enligt hälsokostbutiksbiträdet - ta det under alla månader som innehåller bokstaven r). Nej - efter jul får det gärna vända om så här *knäpper med fingrarna*! Eller vad säger ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0