snow

Julen är typ här


Jag har verkligen inte mycket till julstämning. Men jag förmodar att det hör ihop med att man är mitt uppe i vardagen just nu. Så fort det lugnat ner sig lite så tror jag att det kommer kännas mer rätt att lyssna på julmusik igen (ja, för den lyssnar man helst bara på när det är lugn och frid i ens liv). Mamma har i alla fall hjälpt mig med julgardiner och ett litet blomsterarrangemang. Att ha pyntat och ombonat hemma gör mycket för julstämningen. Är det något jag kommer sakna den dagen jag flyttar då är det mammas pyssel och fix - som hon gör utan att man ber henne. Det är så en mamma ska vara, hihi. Om det inte hade varit för allt pendelstrul på senaste tiden så hade jag skrivit att jag önskat att det skulle falla lite snö också. Det om något är ju verkligen en bidragande mysighetsfaktor. Men det får gärna vänta ett tag till, om jag får välja. Vad tyckte ni föresten om julkalendern? Jag måste säga att jag har svårt att gilla Erik och Lotta efter att ha läst Martina Haags bok om hur han var otrogen med Lotta mot Martina. Men om jag bortser från det triangeldramat (gillar inte hur medveten jag är om deras kärleksliv, haha) så tyckte jag om den. Även om den inte är något vidare "julig" så kändes den bra gjort och barnens kommentarer var ju så söta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0