snow

Julmusik & majskolvar



Idag tänkte jag suga ut det sista av julmusiken.
Sen får det vara slut med den biten. Efter nyår vill jag ha in våren. Eller ja. Typ i alla fall. Om våren hade tittat in lagom till början på mars så hade jag varit nöjd egentligen. Men den kommer ju aldrig förrän i maj. Fast det glömmer man varje år och blir lika besviken varje gång det slår över från februari till mars. Okej. Det var årstidsrapporten. Vad gör ni annars idag? Förutom att julmusiken är på full volym (har först i år upptäckt Bryan Adams "Christmas Time", den är ju så bra och sen gillar jag "Himmel på jord" med Sanna Nielsen också) så har jag en röjar-förmiddag. Jag tycker det är så tråkigt att dammsuga så försöker göra det så snabbt som möjligt så jag blir klar med skiten. Jag föredrar att damma och plocka framför dammsugning. Men mest av allt gillar jag att vika och stryka tvätt. Tror jag tycker det för att man ser resultat snabbt! Och sen är jag i fullfärd med att bläddra i Sofi Fahrmans bok "Ready for take off". Jag har hittat ett smarrigt recept på majskolvar som jag måste testa. Visst ser det aptitligt ut? Sist men inte minst försöker jag matcha kläder till imorgon. Jag vill vara glittrig men hittar inget glittrigt i garderoben. Jaja. Det är ingen världslig sak. Okej. Nu fortsätter röjaronsdagen här! PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0