snow

Ljuvliga drinkar



En dag kvar på den här mördarveckan.
Jag har verkligen blivit bortskämd med få och korta skoldagar. Som - för en vecka - har bytts ut till varje dag och dessutom heldagar. Nä, det ska bli skönt att återgå till det normala på måndag! Nu kör jag gasen i botten en dag till. Ska försöka att hinna med så mycket som möjligt imorgon så att jag kan njuta av helgen sen! På lördag tänkte jag gå på stan och köpa julklappar och även förbereda inför drinkkvällen som jag och några vänner styrt upp på kvällen. Tanken är att vi ska planera, inhandla ingredienser (eller heter det verkligen ingredienser när det kommer till drinkar? låter som att vi ska baka en kaka) och kombinera vars en drink till oss. Jag har några förslag men har inte kommit på den rätta än. I somras var jag så himla svag för strawberry daiquiri. Jag kunde inte ens motstå det kvällen innan jag och Marcus åkte till Mallorca. Och flygrädd som jag är hade det innan inte ens kommit på tanken att dricka dagen före en flygresa. Men Anna hade avskedsfest och vi köpte de sista färska jordgubbarna för säsongen och det passade så bra. Så det var väl värt det! Men även om den är SÅ god så (nu blev det visst lite mycket "så") känns den alldeles för somrig för att servera nu i december! Jag får suga på den här karamellen tills lördag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0