snow

Slott hit å slott dit


Om en liten stund börjar Bonde Söker Fru - alla bönder från alla säsonger ska mötas upp på slottet. Med barn och fruar i en härlig blandning! Det får jag absolut inte missa. Men innan dess tänkte jag säga HEJ till dig Bloggis! Jag håller själv tummarna att jag blir bättre på att höra av mig till dig den här veckan. Nu har jag ju nämligen "jullov" och då finns det tid till annat än lingvistik! Som att blogga, gå på stan, laga mat och träna! Just nu ser jag mest fram emot massa tid med familjen, Marcus, släkt och vänner! Det låter kanske klyschigt men det är så sant! Kan ha så dåligt samvete på vardagarna för att jag inte hinner träffa alla så mycket som jag önskar. Hur som helst. Så här såg det ut när jag gick till skolan i morse. Det var kusligt tyst i Lund. Knappt någon student eller cykel i sikte! Då passade jag på att ta ett kort på den här pampiga byggnaden som ligger precis intill skolan - Universitetsbiblioteket. Det ser mer ut som ett slott än som ett bibliotek dock. Och på tal om slott så måste jag skynda på här nu. Bonden börjar! Tjing tjong!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0