snow

Tenta ✓



Tentan är skriven och samma underbara lättnad infinner sig varje gång.
Men när man pluggar och skriver en tenta känner man verkligen att man lever. Minuterna innan man får ut frågorna är bland de mest ångestfyllda jag har varit med om. Men om man bortser från allt det jobbiga som finns det ganska roliga inslag att hämta. Som det här med upptakten. Alla förberedelser som man har för sig är rätt komiska. I alla fall i efterhand. Jag kan ju bara utgå från mig själv men idag när jag pratade med några kursare så verkar det ändå som att det finns många likheter. 1. På morgonen är man så energifylld och taggad att det känns som man förbereder sig för ett Marathon - eller något i den stilen. Man blir otålig och vill bara ta sig igenom de där milen NU. 2. Man tar på sig turkläder. Idag tog jag på mig mina hederliga jeans. Alltid samma. Varje tenta. Och hitintills har det gått bra. Så nu måste jag ha just dom! 3. Man får tvångstankar ett par veckor innan. "Jag måste göra si och så här" för det kommer vara avgörande. Ja. Så. Det har blivit mycket prat om tentor på sista tiden. Men det illusterar precis vad som cirkulerat i mitt huvud. Men nu släpper vi det för ett tag (och jag kommer förhoppningsvis inte börja tjata om det förrän i februari igen - LÅNG tid dit!!). Vi pratar om något skojigare! Imorgon ska jag på den årliga shoppingrundan med farmor! Också ska jag berätta om min nya favoritpodd för er! Olidligt spännande va? Förstår det. Okej. För att knyta ihop säcken (eller koppla text till bild) ska jag nu krypa till kojs med uppföljaren av Livet efter dig! Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0