snow

Träningspodden

 
Tisdagen har för mig alltid varit veckans tråkigaste dag.
Men inte längre! Jag har börjat lyssna på ett par nya poddar - bland annat Träningspodden med Jessica Allmenäs och PT:n Lovisa Sandström! De pratar om allt mellan himmel och jord men med stort fokus på träning. Hur man tränar för att prestera för att kunna springa ett långlopp eller göra framsteg i gymmet. Hur man tränar för att få motivation. Hur man tränar för att gå ner i vikt. Ja, ni fattar. De är så himla trevligt tugg och jag älskar Jessicas lättsamma röst och härliga påhitt! De har bland annat tipsat om ett intervallpass som man ska göra när man vill få en kickstart och komma igång! Tänkte att jag skulle ge mig på det snart. Men först ska jag få fart på mina gymtimmar igen. Och jag har börjat så smått - och det känns såklart underbart! Jag gjorde hälften så mycket som jag brukar för det sägs att man ska trappa upp för att inte tröttna. Och för att över huvudtaget orka. Hälften så många magövningar som sagt. Och jag hade träningsvärk i fem dagar efteråt. Fem dagar. Det är ta mig tusan en nystart på riktigt det här! Men in och lyssna! De två senaste avsnitten har de även pratat en del om kost! Tips tips!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0