snow

Varning för tysthet



Vill redan nu varna för en innehållsfattig blogg den här veckan!
Känns tråkigt att behöva säga det redan nu men då slipper jag ha dåligt samvete för att jag inte hinner blogga så mycket som jag vill. De två kommande veckorna är verkligen fulla. Vi har två kurser parallellt - lingvistik med mer inriktning på grammatik och en delkurs om kognition och minne. Den här veckans schema är fullspäckade dagar måndag-fredag. Nästa vecka är det JÄRNET som gäller! Då ska typ ALLT göras! Till den första kursen ska vi hitta tre passande samtalsklipp, transkribera totalt 10 minuter (vilket kommer ta längre tid än man tror - kommer ihåg att vi gjorde detta på gymnasiet och alltså, ett par minuters tal tog flera timmar att transkribera), analysera transkriptionerna och förbereda en redovisning på 45 minuter. Till den andra ska vi läsa en vetenskaplig artikel på 16 sidor (på engelska - helgen är räddad!!) och svara på frågor som vi sedan ska ha muntlig presentation om. Sa jag att det var fullt upp? Till detta tänkte jag baka in Marcus födelsedag, några träningspass och julkonsert i kyrkan! Bäst att andas och tänka positivt! Om vi inte hörs på några dagar så vet ni varför! På onsdag är det föresten final i Bachelor! Håller tummarna att Per tar sitt förnuft tillfånga och väljer Rebecka!! Nej - nu ska jag sova ett slag för att möta en ny morgondag (rimstugan är igång!). God natt Bloggis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0