snow

15 till 15 februari

Jag vet inte om ni kommer ihåg att jag har ett projekt. 15 till 15 har jag döpt det till och det går ut på att jag ska klara av att springa milen den 15 mars. Ja, alltså om en månad. Får sån ångest när jag tänker på det eftersom jag inte kommit igång med konditionsträningen ordentligt. Jag har börjat köra lite intervaller på gymmet, skönt! Endast av att köra tuffare uppvärmning innan jag ska gymma gör att jag får upp flåset. Men jag har inte börjat springa och desto mindre testat milen. Men ni vet väl vad man säger? All träning som blir av är bra träning! Och nu snittar jag ändå cirka tre gympass i veckan vilket är en klar förbättring. Nu medan jag skriver detta kom jag på att projektets syfte från början var väl ändå att jag skulle hålla upp från sötsaker? Haha! Eller misstar jag mig? Det har jag helt glömt bort. Äter det jag känner för men tränar desto mer. Jag gillar den melodin.



Något mer att säga om månaden som gått? Det bästa är att jag börjar känna mig som mig själv igen rent kroppsmässigt! UNDERBAR känsla! Jag försöker äta en portion på kvällen. Har hört att kroppen behöver som mest energi mitt på dagen så äter en större lunch och en mindre middag. Jag har alltid gjort tvärtom så att få detta i rutin är svårt. Sen så älskar jag ju mat men gör vad jag kan för mår bra av den här kombinationen. Äter kanske för mycket sött men min regel är att: allt onyttigt som passerar ska jag njuta av ordentligt! Målet till nästa månad är att på riktigt komma igång med mina joggingturer (säger jag inte detta VARJE gång?). Inte skylla på blåst och skit utan bara göra det. Nu har vi snart tagit oss igenom de tyngsta månaderna - mars och våren ger mer motivation!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0