snow

Fettisdag utan semlor



Hej alla semlor-älskare!
Och hej till er andra också förstås! Jag förstår mig inte på det här med semlor. Jag har aldrig tyckt att det har varit något vidare. Nu på senare år (låter som att jag är dödens gammal) så vill jag nästan säga att jag avskyr det. Varken grädde eller mandelmassa är min melodi! Alls. Jag vill ha choklad i alla dess former! Min favoritkaka är dubbelt havreflarn med massa choklad emellan. Har ni testat det? Så galet gott! Något annat jag gillar skarpt är nutella-cheesecake. Detta var något jag introducerades för på nyår, då Josse och Anna hade slått sina kloka huvuden ihop. Den föll mig precis i smaken! Ska se om jag kan fiska fram receptetet. Vad händer annars denna fettisdag? Jag tar mig igenom en engelsk text, lyssnar på en högt snarkande hund och funderar på att bege mig till gymmet efter lunch (mår bättre idag - jippie!). En hederlig tisdag skulle jag vilja kalla det. Går och längtar till sommaren nu. Om vi ska sväva ut lite. Den där längtan smyger sig alltid på i dessa tider. Men jag försöker trycka bort känslorna för man vet av erfarenhet att det är en lång väg dit. Vill så gärna planera in en resa - ha något att tänka på när vardagen känns tråkig. Får återkomma med mina semestertankar. Det kan man ju, trots allt, inte få för mycket av. Nu: tillbaka till engelskatexten och Google Translate!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0