snow

I dessa tider finns det en stark längtan till ledighet

 
Jag tycker det är först nu man riktigt börjar känna att man inte har varit ledig på länge.
Jag känner mig skoltrött och ser drömmande på de lediga dagarna som väntar kring påsk. Men det är mycket som ska göras innan dess. Idag har jag, som jag skrev i morse, sett filmen 8 Mile och nu ska jag försöka koppla detta till en teatermetafor av en man som skrev sin bok 1959. Ja, ni förstår ju själva - en svårläst bok som man måste läsa både en och fem gånger för att förstå sig på. Jag försöker begripa mig på hans konstiga termer men GAH. Trots att jag suttit hela dagen känns det inte som att jag kommit ett skvatt framåt. Åh! Ge mig påsk! Så länge tittar jag efter resor och drömmer mig iväg till semester. Hade varit SÅ gott med en vecka i solen med noll prestationsångest! Det är viktigt att ha något att längta till så jag tänkte boka en vecka utomlands. Snart. Till augusti. Det ger mig motivation till att kämpa på i tider som dessa. Men ska jag vara lite positiv så kan jag meddela att det idag är dagen för VÅRENS första dag! Det har varit 9 plusgrader, en värmande sol och promenad utan vantar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0