snow

Lördagssnack

Stressad. Magkatarr. Pluggat. Städat. Promenad. Vår. Fågelkvitter. Solsken.



Det är ungefär så jag skulle sagt att min lördag ser ut! Men vi börjar med gårdagen. Anna och Elina var här och vi åt tapas. Jag hade marinerat kyckling på morgonen, som jag sedan satte på spett (eller mamma gjorde det rättare sagt) och sen skötte de sig själva i ugnen. Mycket smidigt. När jag kom hem från skolan delade jag tomater på mitten och kryddade med salt och socker, pressade några vitlökar och ringlade över olivolja - sen fick de gotta sig i ugnen på svag värme i flera timmar. Till detta serverade jag sallad, fetaost, melon, ajvar och färskpasta! Pain riche och tapenade, mina favoriter alla dagar i veckan, får vi inte glömma. En mycket trevlig kväll! Idag har jag gjort sakerna ovan, ingen jätterolig dag om jag får säga det själv för har bara skola, skola och åter skola i huvudet. Men ikväll ska jag en runda till Helsingborg och se Melodifestivalen med några i klassen. Hoppas det kan få mig att släppa plugget för en stund. Om några veckor är det tenta och efter det får jag ett roligt liv igen, haha. Nu: yoga! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0