snow

Rosa-tröjan


Okej.
Har ni sett Rosa - The Movie? Nej, antagligen inte. Antingen tycker ni väl att den är ett skämt eller så är den inte tillräckligt känd. För mig (och kanske att jag kan tala för Ebba också?) var den i alla fall en riktig klassiker och favorit som barn (eller ungdom eller vad ni väljer att kalla 15-åriga Annie). Jag vet inte hur många gånger jag har sett den men det är mer än mina fingrar och tår tillsammans. I filmen (SE HÄR) är Rosa på kollo och efter en massa krusiduller så gömmer hon sig i skogen. När hon dagen efter återvänder till kollot, för att upptäcka att hennes supersnygga pojkvän Ville är där för att överraska henne, har hon på sig världens finaste tröja. Puh. Det var en lång väg att gå för att komma till saken. Sedan jag såg den här filmen har jag velat ha en sån här tröja - grovstickad och mörkgrå. Men jag har aldrig hittat den perfekta. Förrän igår. Den hängde där på Zara och skrek till mig: Annie, jag är exakt en Rosa-tröja!! Nu är den min och jag kan se den till allt. Till jul, utanpå en skjorta med krage och svarta jeans men likväl till en sval sommarkväll och vita byxor. Gah! Efter sju år är du äntligen min!  

Kommentarer
Postat av: Maja

Haha vad söt du är! Snygg var den i alla fall!

2015-02-23 @ 20:51:25
Postat av: Ebbis

Hahha! Du är för rolig! Jaa rosa är bäst!! Kan vi inte ha film kväll med Rosa?? :D

Svar: Jo det tycker jag absolut! Vi får hitta en kväll som passar! Rosa och popcorn 😄
Annie

2015-02-23 @ 22:07:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0