snow

Salmiak & psykologi




Är yr, illamående och konstig i kroppen. Inte alls vad jag är sugen på! När är man det föresten? Vet inte om det är öronen som spelar mig ett spratt? Får kolla upp det där men förra året, ungefär vid den här tiden, vaknade jag ju upp en morgon med att hela världen snurrade. Jag befarade den ena dödssjukdomen efter den andra och sen visade sig vara vaxproppar. Nu går jag med samma oroskänslor men vill ändå tro at det är något lika simpelt som sist. Kanske lågt blodtryck (eller dåligt järnvärde? Hjälp mig. Någon)? Då har jag hört att salmiak ska hjälpa så det äter jag i förebyggande syfte. Och medan den ena laktrisbiten efter den andra har fått slinka ner har jag plöjt sida för sida i min psykologibok. Jag har haft en effektiv dag på så sätt. Förutom att ha läst och antecknat ett 50 tals-sidor (om barns utveckling, mycket intressant!) har jag skickat iväg mail angående sommarjobb, skrivit klart min reflektionsuppgift och skickat den till granskning av Urkund (lika nervös varje gång - TÄNK om jag har råkat skriva av någon av misstag) och nu har jag precis ätit currykryddad köttfärs med pasta och paprika som jag lagat. Tänkte slå på teven ett slag och se premiären av Vardagspuls! Hoppas ni mått bättre än mig och haft en supermåndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0