snow

Semester 2015



Vilken snöig söndag!
Det yr utanför fönstret, jag pluggar och googlar grekiska öar om vart annat. Jag är på bättringsväg, har lust att göra något men vet ni vad som slog mig förra söndagen? Om jag ställer in mig på att ta det lugnt alla söndagar, hela året, så kan jag vila i det när mitt-i-veckan-stressen tar vid. Man får inte vara dum! Så det är precis vad jag gjort idag. Läst om Sigmund Freud och om Samos i en härlig blandning. Det första en österrikisk läkare. Det andra en ö i Joniska havet. Jag försöker planera min sommar och hade mer än gärna kört en repris på förra året. Jobba fram till augusti och sen vara ledig i fem veckor. Jag vill ha slappa dagar hemma men jag vill också resa. Det är mycket man vill. Jag hittade det här. Inte till Greklands ö-liv i och för sig men till Bodrum. Ett gulligt, pittoreskt hotell precis vid vattnet för 6200 kronor, mitt i sommaren för två personer. Kap!

Bilderna är lånade från Ving

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0