snow

Vurpa & tågstopp



Dagen startade tidigt men jag hade inga problem med att stiga upp.
Duschade och vaknade till liv på ett behagligt sätt. Mötte upp Marcus på perrongen, mysigt att åka tillsammans på morgonen. Tåget var lite försenat så jag kastades in i lektionen. Men än så länge var allt frid och fröjd. På lunchen var jag och Matilda en runda på stan. När vi sedan kommer tillbaka till skolan och jag ska öppna entrédörren så gör jag en sådan vurpa! Jag halkar på metallplattan som ligger framför dörren och far rakt ner i backen med fötterna upp i luften!! Jag tror inte jag slog i huvudet så hårt men har huvudvärk, är yr och har ont i höger sida. När jag sedan skulle ta tåget, alldeles vimmelkantig och mörbultad, hem så var alla tåg inställda. Som tur var gick bussen bara ett par minuter efter att jag kommit till stationen. Vilken dag va! Kommer kanske inte känna igen mig själv imorgon när jag vaknar upp och ser min blågula kropp! Nu ska jag vila, äta något varmt och njuta av att snöflingorna sakta trillar ner från himlen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0