snow

15 till 15 januari

Tänkte ha en uppföljning varje månad den 15:e hur det går med mitt projekt 15 till 15. Gillar, som ni kanske märkt under åren, att namnge mina projekt. Då känns det plötsligt lite viktigare att genomföra dem. Sedan en månad tillbaka har jag försökt hålla igen på sötsaker och träna desto mer än vad jag gjort under hösten. Träningen från oktober och december uteblev näst intill helt så har fått börja om från noll. Jag har köpt gymkort och även varit på gymmet ett par, tre gånger i veckan. När luften är bitande kall, asfalten hal och vinden hård är det skönt att träna inomhus. Annars hade jag gärna (nåja, gärna och gärna..) börjat jogga ute på slingan men det väntar jag med ett tag till. Jag är i alla fall nöjd med mina små förändringar.


Bild från juli

Hur går det med maten då? Under julen fanns det tusentals frestelser som var svåra att stå emot. Även om det slank ner något litet här och var så blev det aldrig till någon frossa vilket var skönt! Däremot efter jul kom jag tillbaka till gamla vanor. Åt lite när som helst och njöt inte av det. Nu kör jag på och ser fram emot februari! Målet just nu är att börja få upp flåset, köra lite tyngre gympass och få in träning som rutin i vardagen. Det ska löpa på automatiskt och framför allt vara roligt att träna! Om jag tränar på bra tänker jag att jag kan äta godis, som är min stora last, på fredag och lördag. Att inte äta något alls känns för hårt mot mig själv men då gäller det att ha karaktär och inte tjuvstarta fredagsmyset redan på torsdagen och sen äta resterna på söndagen för då är den onda cirkeln igång igen! God mat, mycket träning och något sött att längta till på helgen är de bästa av alla världar! Återkommer med hur det gick! GO GO GO!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0