snow

Drömmer om Ikea



Idag känner jag mig apförkyld.
Eller en apa har jag aldrig associerat med något dåligt så jag får väl kalla det grisförkyld istället. Grisar känns mer otympliga och snoriga än apor. Trots detta har jag flängt rundor på både Ikea och Skånes folktommaste varuhus Familia. Där är aldrig en människa. Oavsett om det är mellandagsrea eller något annat spektakel så lockar det inte kunder. Tråkigt för stället men desto skönare för oss som väl besöker affärerna. Älskar att kika och prova utan att trängas och köa. Framför allt gillar jag tystnaden. På Väla är det alltid så mycket ljud att man blir trött i huvudet efter en kvart. Här kan man gå utan detta surr! På Ikea hade jag en avvänjningsstund från Iittala på porslinavdelningen. Jag måste se hur billigt glas och tallrikar kan vara så att jag inte slukar hela Iittalas sortiment. Jag tycker plötsligt att det är helt fantastiskt att man kan få 25 istället för ett vinglas för 170 kronor! Mer Ikea för mig alltså! Jag drömmer ju mig bort när jag är där. Till min lägenhet. Idag hittade jag en supersnygg säng med lådor under som man kan förvara lakan och handdukar i, ett underbart kök, ett vitt klaffbord (dock inget runt..) och tallrikar och vattenglas och påslakanset och tavelramar och ljus och skålar och så fortsätter det. Nu: tillbaka till verkligheten och skola 09:00 imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0