snow

Iittala VS Ikea



Min förkylning vill inte ge med sig.
Så jag går runt och känner mig trött efter minsta ansträngning. Men då passar det perfekt med helg. Idag har jag hängt på soffan - men mest av allt har jag hängt på Iittala Outlet. Världens kanske mest lockande butik. Jag vet att jag var på Ikea för ett tag sedan för att se hur billigt allt var. Jag fick upp ögonen för budgetpriser och hade det i tankarna idag när jag drömde mig bort bland skålar och glas. Tills jag kom fram till dessa små godbitar. Tänk till jul. Ah! Jag kunde bara inte låta bli när outletrean gjorde sitt och det helt plötsligt var väldigt likt Ikea, prismässigt.


På tal om inredning så instagrammade jag innan jag somnade igår kväll. Sökte på hashtag som kök, vardagsrum, arbetsrum och sovrum och hittade så mycket fint! Får man lägga upp bilderna här utan att det räknas som plagiat? Jag screenshota flera tiotal bilder och försökte komma fram till den gemensamma nämnaren. Vad. Det. Är. Som. Jag. Inspireras. Av. Jag vill ha vitt med inslag av rustika trämöbler. Sen ser jag mycket växter framför mig och porslinet ska gå i grönt, ljusrosa och vitt. Åh! Jag kan inte bärga mig! Nu ska hålla kväll. Äta grillat, smitta Marcus med förkylningspussar och bara ta det lugnt!

Bilden är, ja jätteroligt, lånad av Ikea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0