snow

Mästerkocken Filip



Tittar du på Sveriges Mästerkocken?
Varje onsdagkväll följer jag och Marcus familj det slaviskt! Det har blivit lite av en tradition. Jag vet inte vad som händer med mig vid sådana här sammanhang men en tävlingsmänniska växer inom mig och jag är bara tvungen att tippa på vem som vinner. Ni känner ju mig och vet att detta inte är första gången. Jag har haft tävlingar i att förutse vinnaren av Melodifestivalen, datumet för när första snön ska falla och ja, Gud vet allt. Jag vet inte varför jag har en så vinnarskalle men det kan inte hjälpas. Kanske är det för att jag vill senare kunna bräscha med att jag hade rätt? Vi tar förra året som ett exemplariskt exempel. Jag gissade att Amir skulle vinna och kunde senare konstratera att det även blev så. Usch. Jag känner att detta inte är något att vara stolt över. Det känns ju varken särskilt trevligt eller som en bra egenskap. Nu har i alla fall samma känsla infunnit sig och den talar till mig. Den säger att Filip (längst till höger) tar hem segern. Vem tror du blir årets mästerkock?

Bilden är lånad (och ja, det måste skrivas för ja, annars får jag ångest och ja, Marcus det är jättekul att jag lägger upp den här länken. Jättekul).

Kommentarer
Postat av: Marrebooi

Glöm inte att du är grym på att gissa på vad klockan är! puss på dig min gosis :D

2015-01-25 @ 12:41:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0