snow

Normbrytande



Jag tänkte knåpa ihop ett inlägg innan min hjärna lägger ner för dagen. Om det låter konstigt på sina ställen så är det av förklarliga skäl. Här är Ana Maria, August och Matilda, min basgrupp som jag har hängt med hela dagen! Vi har skrivit om observationerna vi gjorde tidigare i veckan och om normer, som hör till ämnet. Vi har även diskuterat normbrytare och jag har uppmärksammat ett utomordentligt sådant exempel på just det idag när jag var på gymmet (nej, jag tränar inte hela tiden och ja, jag äter godis fast jag sa att jag skulle ha uppehåll - lugn bara lugn). En tjej på gymmet tränade i endast sportbh. Jag vill tycka det är härligt - att man vågar gå emot strömmen - men det kändes bara så fel. Sportbh i mitten på januari. Är man ute och träna en svettig julidag så förstår jag. Men på gymmet. I januari. FEL FEL FEL FEL som Brasse Brännström skulle ha sagt. En annan sak som jag bara vill lägga in som en påminnelse till mig själv är att ALDRIG igen befinna sig på Friskis 16:30. Då känns Batterifabriken som Ängelholms Mecka som alla, precis alla, vallfärdar till. Nu tackar mitt huvud för idag och hälsar att det uppskattar mycket att vara ledigt imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0