snow

Nytt igen



Jag är så trött efter några timmar i skolan.
Nya lärare, ny termin, nya delkurser, nya reflektionsgrupper och mycket information. Känslan är ungefär densamma som första dagen i höstas. Förutom att klassen består! Jag tänker tankar som "kommer jag klara det här?", "är detta rätt för mig?", "engelsk kurslitteratur -helvete" och "terminen kommer bli lång". Men det ska nog bli bra. Jag är alltid sån här. Rädd för förändringar. Nu ska jag skriva in schemat i kalendern, påbörja skrivuppgiften vi fick på direkten (tackarrrrr) och låtsas att jag bokar en resa för att få känslan att jag kan fly ifrån det här. Om det behövs. Om jag vill. Det är mycket som såsar runt i huvudet. Och jag kan inte sluta tänka på vår nya kursansvarigas röst. Den låter på pricken som läraren i Lilla Jönssonligan. På pricken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0