snow

Slappedagar



Tyckte jag hade så mycket på dagens agenda men det blev ännu en slappedag.
Det har blivit många sådana på sista tiden. Förstår inte riktigt hur jag tänkte där precis innan jul men jag fick för mig att jag skulle behöva plugga i princip alla dagar över storhelgen. Kanske att jag fick en lucka på julafton och nyår men inte mer än det. Riktigt så har det ju inte varit och det är jag otroligt glad och tacksam för. Ledighet behövs oavsett om man jobbar eller pluggar. Jag kommer väl vilja slå mig själv när jag läser detta någon gång i april och allt är i världens tempo men: jag börjar faktiskt tröttna på lediga, oplanerade, hemmadagar. Men vågar som sagt knappt nämna det för jag vet att om en vecka typ, kommer jag ha plugg upp över öronen igen. Så jag sa aldrig det där. Den här hemmadagen har i alla fall ägnats åt sortering, blåsig promenad, hosta, läsning av en favoritbloggares arkiv (blir så pepp och får massor energi!!) och fuktbombat huden. Bloggläsningen resulterade i massa förslag på smarriga recept som jag skrev ner och kan kika på när inspirationen tryter. Det lär behövas! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0