snow

Utrensning & sällskapspel

Igår startade jag dagen med att rensa i källaren. Ett projekt som börjar få ett slut. Har jag berättat att jag älskar att rensa, sortera, slänga, skänka, få undan, känna att ytorna blir luftiga och att allt man har är sådant man faktiskt använder och värdesätter? Nu bor jag ju fortfarande hemma så jag undrar hur det kommer bli när jag har flyttat och har mitt eget. Medan jag fixade i källaren började jag också inse att alla mina Jelly Bean och vinglas kommer ta mycket plats så bäst att stoppa inköpen innan det går överstyr. Man kan ju trots allt inte fylla sin lägenhet med bara färgglada skålar. Eller, kan man det?

 
Eftermiddagen spenderades hos Malin. Min älskade Malin. Hon är fantastisk! Hennes blotta närvaro får en att må bra! Jag önskar att alla har en Malin i sitt liv. Vi fikade, spelade Ticket To Ride och pratade en massa. Det var ett efterlängtat möte (nej, möte säger man väl ändå inte..) har inte setts sen augusti eftersom hon har jobbat som volontär i Kenya de senaste månaderna. På kvällen var jag och några vänner hos Marcus. Sällskapsspelandet fortsatte. En rolig lördag helt enkelt! Idag har vi städat klart i källaren och nu ska jag strax svida om till träningskläder. Jag är så jäkla sugen på att träna, svettas och ta i! Får dock ta det lite lugnt för har känningar i halsen. Men en timmes badminton klarar min kropp säkert av! Glad söndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0