snow

Drömmer mig bort


Bläddrade i Mio-katalogen i morse och fastnade för den här bilden. Så här vill jag bo. Ljusgrå lite vinklad soffa med runda bord (lägg märke till matbordet i bakgrunden) med dova färger som inslag. Jag gillar ljusrosa, rött och grönt men en färg i taget. Jag har ju som ni vet köpt hem massa skålar och porslin från Jelly Bean och Iittala och drömt mig bort. Det är liksom min mentala förberedsele för att flytta hemifrån. Jag har så mycket fint nu. Men allt ligger i kartonger gömda (för mamma) i källaren. Nu har jag snart köpstopp för mina föräldrar tror inte vi får plats med mer (jag håller inte med). Jag kan längta så mycket! Att få ha mitt eget. Att få ha mina rutiner, mina favoriträtter och min inredning. Som ni märker längtar jag mest efter att få möblera (eller möbla som jag alltid sa när jag var liten. Har jag berättat att jag möblade om på mitt rum typ vart annan vecka, och då överdriver jag inte, från att jag var tio till fjorton år?). Färgen på mina väggar är ljusgula just nu. Det är kanske inte vad jag drömmer om idag. Men min kusin hade knallgult när jag var tio och då skulle jag självklart ha samma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0