snow

Hushållerskan Annie


Idag är jag som ett streck här hemma.
Ja, så snabbt rör jag mig! Här kommer fyra bilder som får symbolisera min dag så här långt. Jag startade dagen alldeles för tidigt som ni vet. För att se om äldreboendet behövde förstärkning. Undrar om någon annan timanställd gör så. Ställer klockan på sju och går upp om inte telefonen ringer (okej, idag tog jag sovmorgon till åtta, men ändå - räknas inte det också som tidigt?). Överambitiös kanske, vad vet jag? Efter att ha ätit en snabb frukost satte jag fart med att städa mitt rum. Hatar att städa mitt rum. Jag känner mig så jävla liten när jag ska städa mitt rum. Jag har inga problem med att bo hemma hos mina föräldrar. Vi bråkar aldrig. Jag klagar först när jag ska städa mitt rum. Känns förnedrande mot mig själv. Jag vill städa min lägenhet! Den har varit inredd och klar i mitt huvud både länge och väl. Hur som helst. Gjorde en storstädning - dammade, dammsög, riste mattan och sorterade bland sminket. Sedan satte jag fart med att baka. Den här gången diskades allt i maskin. Jag och mamma plockade vinbär igår. Så idag passade jag på att använda dem i bakning. Cupcakes!


Kan du gissa vad jag åt till lunch? Rätt uppenbart med tanke på bilden. Himla gott! Känns väldigt nyttigt! Förutom brödet kanske, men jag bryr mig inte om LCHF och sånt. Jag äter det jag mår bra av! Sen har jag dammsugit hela huset, vikt massa tvätt och förberett pizzasallad till ikväll. Nu tänkte jag ut och powerwalka sju kilometer. Min standardrunda. Som jag egentligen vill (eller vill och vill) springa men halsen krånglar så får låta bli. Sen ska jag hem och laga mat för att senare styra kosan mot Helsingborg och HIF. Fotbollsmatcher tycks inte vara min grej. Tyckte det var så obehagligt sist när rånarluvor togs på och bangaler tändes. Usch! Den här gången sitter jag tryggt på läktaren. Ståplats är inget för mig! Fick, efter att jag tackat ja till att följa med, höra att det är en högriskmatch mot Djurgården. Förra året var det en supporter som dog. Håller tummarna för att människor kan bete sig den här gången och förstå att det allt till trots bara handlar om fotboll. En boll som ska sparkas i mål. Men sånt här ska kanske inte jag, som inte riktigt förstår mig på tjusningen med fotboll, uttala mig om!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0