snow

Mina föräldrar


Det hör inte till vanligheten att se mina föräldrar här på bloggen. Men idag tänkte jag bjussa på den här. En bild tagen rakt upp och ner. En helt vanlig dag. Jag har väl aldrig riktigt presenterat dem för er. Det kan verka lite konstigt med tanke på att jag ändå bloggat ett rätt bra tag nu - hela sju år kom vi fram till häromdagen. Mamma heter Sanne och är född och uppvuxen i Afrika. Barnet på hennes mage är familjens senaste tillskott, min lillasyster. Pappa heter Håkan och kommer från Italien. De träffades för en herrans massa år sedan när pappa var på studieresa i Tanzania. Tillsammans tog de därefter det stora beslutet att flytta gemensamt till ett nytt land, där valet tillslut föll på Sverige. Fast nej, det där stämde inte riktigt. Sanningen är den att båda två är ursprungligen från Skåne men i lördags skulle de förvandlads till en afrikan och en italienare då det vankades maskerad. Jag tyckte de blev så himla fina att jag vill visa den här bilden för er. Mamma köpte massa brunkrämer, googlade hur man knöt afrikanska sjalar i timmar och letade upp en docka och accessoarer. Pappa odlade mustasch i flera veckor och frågade råd hos sin frisör. Det slutade med att han färgade hela håret och skägget svart! Och här har ni alltså resultatet!

Kommentarer
Postat av: Maja

Haha helt underbara!

2015-07-09 @ 21:28:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0