snow

Mississippi mud cupcake


Igår fick jag ett infall. Jag blev så himla sugen på att baka. Ni vet när man får för sig något, som man bara inte kan släppa. Särskilt inte när chokladsuget är STORT! Så efter maten satte jag fart. Såg framför mig hur jag skulle smaksätta smet, slicka av skålen, känna hur den goda lukten spred sig i hela huset och hur jag sedan dekorerade kakorna (stör mig som fan på den där vissna toppen på vinbäret, haha). Men det var en romantiserad bild av den där bakstunden. Istället kändes det som att jag vispade ägg och socker i en timme (de där åtta minuterna känns bra mycket längre - men skam den som ger sig - vill man ha en porös smet får man kämpa) och blandade ihop smeten och sen var det bara att diska, diska och åter diska. Ja, jag diskade och plockade undan i totalt en timme medan den där härliga bakstunden varade i en kvart på sin höjd. Men slutresultatet blev så himla gott! Leila Lindholms recept på mudcake (från Hello cupcake!). En kladdig muffins med varm chokladsås och lättvispad grädde! Den var väl värd allt diskande kan jag tala om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0