snow

Och så kom hösten!

Jag är så galet trött. Man blir det efter att ha jobbat 7 till 16. Jag har inget jobb inplanerat i helgen men sagt att jag kan hoppa in om det skulle behövas. Det här inlägget kan komma att bli lite hoppigt. Jag vill blogga men orkar inte riktigt och då får det bli på detta vis. Måste bara berätta om en glömsk dam som bor på äldreboendet. Det är så synd om henne, måste vara jobbigt att glömma vart hon är och vad hennes barn heter. Hur som helst, idag sa hon något väldigt roligt. Hon frågade mig och min kollega om vi skulle gifta oss idag. Hon hade fått för sig att hon skulle på bröllop den här helgen. Vi förklarade hur läget var men sen viskade hon till oss att det går ett rykte här i trakten att vi ska gifta oss. Men hon köpte ändå att vi har andra planer.



Igår började det blåsa något otroligt här. Det känns som rena rama hösten. Läste precis på Metro att på en del platser i Sverige var det varmare i december än vad det är just idag. Igår var jag ute och gick, fick ha hättan uppe för att inte kepsen skulle blåsa iväg. Ja, det är sannerligen inget optimalt väder för att göra sommarsaker. Tänka sig, för en vecka sen var det 30-graders hetta och man kunde vara ute långt in på natten i den tunnaste av alla klänningar utan att frysa ett skvatt. Idag har jag motvilligt dragit på mig jeansen för första gången den här sommaren. Gillar inte det. Är det juli ska det kännas också. Men ska jag vara helt ärlig är jag inte så brydd över det här höstliknande vädret i år. Jag har varit i Grekland en sväng och fått en veckas sol och i augusti väntar ett varmt Spanien. Då får det vara okej med 17 grader och stormvindar. Jaha. Något mer att tala om än vädret denna fredag? Jag har köpt hem en nyhet från Bjärechips - deras egna dipp! Den ska jag testa ikväll med herr Storm och morötter (och självfallet chips - chips och dipp är ett givet koncept). Sen ska jag förhoppningsvis ha en härlig, ledig helg! Puss på dig Bloggis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0