snow

Regn blir till vin


Man kan inte tro det men jag har suttit flera timmar idag och kommit på bra blogginlägg med passande bilder.
Det tar sin lilla tid att redigera och få ihop allt. Här kommer hur som helst ett par foto från min kväll. Jag hade som sagt bjudit hem några vänner på ett glas vin och tilltugg. Jag tycker att man gör sånt här allt för sällan. Framför allt på vardagarna. Det är ju regniga tisdagar som behöver piggas upp. Och de gör de alldeles ypperligt med god dricka och några timmar med personer man trivs med. Vi drack mitt favoritvita vin - Fontana Candida! Det är rätt surt men väldigt lättdrucket och man får passa sig så det inte blir för mycket. För så gott är det. Till detta hade jag tapenade (mitt stora beroende här i livet), kex, oliver och grönsaker med dipp. Och popcorn förstås. Det är väldigt underskattat att dippa. Salt möter krämigt typ. Gästerna skulle upp okristligt tidigt imorgon så kvällen rundandes av för en liten stund sedan. Men den regniga tisdagen muntrades upp och blev bra mycket ljusare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0