snow

Stök & spring

 

Nu tänkte jag slänga ihop ett inlägg mellan en springtur och middag.
Ska äta strax och det ska gå snabbt för det är onsdag och jag vill hem till Marcus så fort jag bara kan! Men vi tar den här dagen från början. Först steg jag upp halv sex. Snark. Igår, halv sex, när jag var ute och hämtade morgontidningen möttes jag av tre killar som var på väg hem från festen. Det tyckte jag var lite kul. Åter till den här dagen. Cyklade till jobbet och var där till klockan slog två. Sen cyklade jag hem igen för att sätta fart med att baka. Pappa ska fira sin födelsedag imorgon och nu har jag förberett massa muffins. Vinbärsbuskarna är länsade och muffinsen står och väntar på att bli uppätna (ersatte jordgubbar med vinbär). Till detta gjorde jag och mamma en frosting med mängder med florsocker och philadelphiaost. Sen hade jag längtat efter att göra riktiga chokladmuffins så det passade jag på att "slänga ihop". 4 matskedar kakao och 100 gram smält choklad från Lindt. Hur gott kan inte det bli? Efter detta bakfrossande gjorde jag slag i saken - jag sprang en runda. Första gången sen typ maj. Det var riktigt gött! Äntligen är halsontet borta!! Nu ska jag som sagt inta middagen (och chokladbomben). Idag blir det spagetti och köttfärssås på altanen. Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0