snow

Varmt och så


32 grader i skuggan.
Jobb i långbyxor. Behöver jag säga något mer? Dricker som en elefant men ändå blir jag yr och uttorkad. En sak har jag kommit fram till. Alla planer och framtidsdrömmar om att jobba utomlands har suddats ut. Jag förstår att spanjorerna har siesta. Men delade turer är heller ingen höjdare. Jag har det väldigt bra här i Sverige helt enkelt. Allt över 25 grader önskas bara när man är ledig och kan ligga still. Inte när trånga stödstrumpor ska dras på, människor ska duschas och femtioelva sysslor ska göras. Hur som helst: igår var jag hos Daniel och firade hans födelsedag! Det var vänner blandat med släktingar. Vi hade kasta-boll-i-hink-tävlingar (kan meddela att jag kom tvåa - fränt - och vann en råttfälla - mindre fränt) och tipspromenad, åt grillade hamburgare (sa ju det, jag äter det ofta haha) och jordgubbstårta. Riktigt härligt att kunna sitta ute hela kvällen i kortärmad klänning. Men för att koppla texten med bilderna så får jag berätta hur fin cykelsträckan var till jobbet igår. En bro som badar i solljus också ett par trötta sommarben som tar sig upp för backen till äldreboendet. Ikväll är det på det igen. Sen är jag fri i ett par dagar. Det ska bli underbart!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0