snow

Blå vindar och vatten



Alltså Medelhavet.
Jag tror att jag är kär i det. Det är så otroligt blått och här i Parga var det helt vindstilla dessutom. Inte en våg! Verkligen balsam för själen. Vad klyschigt det lät. Men ni förstår vad jag menar - det är så harmoniskt att blicka ut över horisonten, följa båtarna som åker förbi och bada utan att få kallsup. Det var inte så värst varmt i havet, men varmare än vad vi förväntade oss (jag gissar på 25 grader, en av tjejerna (inga namn nämnda) trodde det var 15 haha) men svalkade skönt och kan jämföras med den svenska sommaren när den är som bäst. Finkornig strand och väldigt kortgrunt (eller ja, vad motsatsen till långgrunt heter). Parga sägs vara grekernas semesterort så stranden var blandad med turister och inhemska. Det var charmigt men samtidigt lite obehagligt då många grekiska tonåringar inte var rädda för att glo, haha. Vet inte om det var för att det var tidigt på säsongen men vi upplevde inte att man behövde ligga packad som sillar på stranden - skönt! Runt Valtos beach låg flera restauranger som vi åt lunch på. Även här var det billigt. Man fick en bra lunch för 6 euro och då ingick parasoll och solstol hela dagen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0