snow

Cindy & min tisdag

Hej Bloggis och denna regniga tisdag. Jag försöker komma i sommarlovsstämning genom att lyssna på Den blomstertid nu kommer. Har den på hög volym då den måste överrösta regndropparnas smattrande mot rutan! Sitter här i pyjamas med en snarkande Cindy bredvid mig. Är lite orolig för henne idag. Hon har bettet sig som vanligt under morgonen men för en stund sedan började hon halta och kan knappt stötta på ena framtassen. Usch, får så ont i magen när jag ser att hon lider. Cindy har väl varit lite av en olycksfågel under större delen av sitt liv - är nästintill döv, har haft problem med blodplättar som gjort henne alldeles skakig med hjärtklappning emellanåt, har ont i tassarna och ett blåsljud på hjärtat. Vill bara att hon ska må bra och vara pigg! Hoppas det går över snabbt!



Idag ska jag plugga i max en halvtimme. Imorgon är sista reflektionsmötet - sen har jag sommarlov, eller ja vad det nu kallas, på riktigt! Men jag har låtsats att det har varit det sen i torsdag! Tycker jag gör rätt i det. Då blir ju ledigheten automatiskt längre! I eftermiddag ska jag till äldreboendet för att ett kvällspass. Passar bra när regnet öser ner. Men innan dess ska jag fixa lite inför resan. Packlistan är redan skriven men ska låna några böcker på biblioteket, köpa tidningar och tvätta tröjor som jag vill ha med. Just nu är det ett omfattande lågtryck (för att citera NST) över östra Europa. Håller tummarna för att det har dragit förbi innan vi landar på Prévezas flygplats på måndagkväll! Håller även tummarna för att min datorladdare ligger i postlådan idag. Känns ovant att inte ha en fungerande dator och bökigt att behöva få fart på den här som inte är min. Hur som helst - nu önskar jag dig världens bästa tisdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0