snow

Midsommarafton 2015



Det blev en bra midsommar, trots omständigheterna.
Vi var samlade ett ganska stort gäng på 18 personer hos Marcus. Jag hade varit där under dagen för att förbereda potatissallad, tårtbottnar och tzatziki. Precis när vi kom dit sprack himmeln upp och det "tråkiga klassiska midsommarvädret" vände och solen kikade fram resten av kvällen. Himla mysigt! Vi grillade kött, hade femkamp och åt pavlova. Har ni testat det någon gång? Det var premiär för min del. Det är maräng, vaniljsmörkräm, vispgrädde och färska bär. Väldigt gott och smidigt då det kan göras enkelt till både gluten- och laktosfritt. Jag hittade receptet på min favoritmatblogg. Idag har jag och mamma varit i Förslöv för att se karnevalen. Det var trevligt. Vi träffade halva släkten och såg roliga ekipage. Ikväll ska vi ta det lugnt, äta grillat (tröttnar aldrig) och jag tänkte övertala Marcus att se Sommarkrysset. Kram på er alla där ute!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0