snow

Pasta & jobb

Från vår balkong

Tänkte slänga iväg ett inlägg innan jag lagar mat.
Idag blir det kasslerbitar i vitlökssås med champinjoner och pastaskruvar. En av mina vardagsfavoriter! Tycker det är så gott med sältan från kasslern och sen är pasta ett vinnande koncept alla dagar i veckan! I Parga var standardlunchen pasta med tomatsås med oliver och stor sallad. Jag och Anna åt så mycket pasta och bröd att det nästan sprutade ur öronen på oss. Men det är ju så himla lättlagat och gott. Nog pratat om pasta och bröd. Eller föresten. Färskt bröd och tapenade. Det hade jag nog kunnat leva på! Nu till något annat. Idag och två veckor framåt har jag sagt till äldreboendet att jag gärna tar några pass om någon blir sjuk eller önskar ledigt. Det finns självklart både för- och nackdelar med att vara timanställd men då jag inte ville boka upp mig på arbete hela sommaren men samtidigt jobba några fler pass än jag har på schema tyckte jag att detta var en bra lösning. Man kan dock aldrig riktigt planera sina dagar för man vet aldrig när de ringer. Hur som hest så har jag jobbat hela dagen. Passade väldigt bra då regnet fullkomligt öser ner! Nej, nu kallar kasslern på mig! Glad måndag Bloggis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0