snow

Botar glutenfritt pollenallergi?



Idag vaknade jag upp tokförkyld eller bara väldigt allergisk.
Detta, trots att jag nu har börjat äta glutenfritt. Ja, men se där! Jag vill för det första bli vän med min mage. Just nu måste jag anpassa mitt liv efter den och inte tvärtom. SÅ trött på det och på att ständigt ha ont i magen. Äter laktosfritt men ska nu testa ta bort allt mjöl också, för att se om det hjälper. Jag har fått ge upp min älskade pasta (men som tur är finns det bra alternativ), flingor och bröd! Sen ska jag även försöka avvänja mig från socker, allt för att magen och jag ska vara överens! Nyttig mat brukar ge en glad mage! Det var uppsatsen om min mage det. Sen hamnade jag på en sida av en ren slump häromdagen, där det stod att om man äter glutenfritt under pollensäsongen så kan det hjälp mot allergin! TÄNK, om det skulle fungera! Mjöl och socker är inflammatoriska och gör att kroppen behöver kämpa extra mycket för att bryta ner dessa. Utesluter man detta från kosten kan kroppen prioritera allergin istället! Jag håller alla tummar och tår jag har!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0