snow

Diskurs och tjejmiddagar


God morgon solen, onsdag och Bloggis!
 Jag ska strax bege mig till skolan för att diskutera diskurspsykologi. Vad är det kan man ju då undra? Ja, det gör jag med. Vi ska ha med oss en fråga angående ämnet som vi sedan ska diskutera i grupp och bli bedömda utifrån vad vi säger. Spännande! Jag har försökt googla och läsa på vad det betyder men alla skriver så luddigt och komplext. Så jag får hoppas att jag fått grepp om det trots allt! Ikväll väntar roligare saker. Då jag, Matilda och Ana Maria ska laga mat ihop! Vi ska handla hem massa tapas och umgås, mysigt! Nästa vecka väntar ännu en tjejmiddag, hemma hos Anna. Vi är ju fyra tjejer som har en middag i månaden. Vi pratade på Kreta om den kommande hösten och hur viktigt det är att ha saker att se fram emot. Så vi bestämde där och då att vi ska ha vars en tjejmiddag att längta till och på så sätt ta oss igenom de mörka månaderna lättare. I december hade vi gått laget runt men det var så roligt att vi kör en omgång till. I april är sista middagen och därefter är det ljust och varmare så då blir det lättare att umgås mer än över en middag! Såg precis att samma kväll är det "Tjejkväll på Stan" här i Ängelholm, butikerna har erbjudande och öppet till nio, väldigt passande! Men en dag i sänder! Glad onsdag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0