snow

Playa del Palma


Resan är bokad! Jag ser så mycket fram emot den! Det blev till Playa del PalmaMallorca! Hittade ett jättefint hotell och när jag läste om hotellfrukosten så var jag fast! Den sägs ha det där lilla extra! Älskar när man lägger sig och riktigt längtar till att få vakna och få äta frukost! Får verkligen hoppas att den lever upp till mina förväntningar, annars blir jag ledsen, haha. Jag har letat länge efter en bra resa men det har inte varit helt enkelt, mycket på grund av alla höga priser! Förstår inte hur man kan lägga 15 000 för två personer för en vecka! Ett tips är att jämföra samma hotell med olika charterbolag! På Apollo och Ving skiljde det 5000 för det här ställe! Ett annat tips om ni bokar med Apollo är att använda Mecenat-kortet, det gav 800 kronors rabatt. Efter att ha letat med ljus och lykta på resor till grekiska öar och Kroatien så föll tillslut valet på Mallis! Min första semester gick till Alcudia! Kommer ihåg det turkosblå havet, marknaden, flätorna i håret och att jag startade varje dag med att höra med resesällskapet (halva släkten) om de ville ha en "blöt eller vanlig"! Det var frågan om en vanlig puss på kinden eller blöt sådan. Vill tillägga att jag var sju år, även om det inte är en fullt godtagbar anledning. Den här gången ser jag mest fram emot (förutom den korta flygresan - YES!) att upptäcka Palma, äta tapas, pussa Marcus och ja, frukosten förstås!

Bilderna är lånade av Ving

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0