snow

Mina funderingar om livet


Jag känner mig så förvirrad.
Dels över skolan - men det vet ni ju redan. Men inte bara över själva reflektionsuppgifterna och den kommande tentan utan över ALLT. Livet. Ni vet. Om jag ska gå kvar på socionomprogrammet? Jag väger för- och nackdelar. Om jag ska sluta - när ska jag då sluta? Efter att jag avklarat den här delkursen eller efter terminens slut? Jag vill ut och resa. Känner mig inte färdig efter en chartervecka hit och dit (det är förstås underbart men vill göra någon längre). Har funderat mycket på USA men just nu är det väldigt dyrt att åka dit. Hade annars velat kombinera en upptäcksresa med sol och bad. Men det känns himla onödigt när Thailand kan leverera det sistnämnda till ett mycket mer förmånligt pris. Om jag inte ska resa i vinter vill jag fortsätta studera - men till VAD? Känns lite som att jag är på ruta ett. Men ändå inte. Jag har kommit underfund med mycket och vet väl nu vad jag inte vill. Tänker att jag ska söka in till några program till hösten, om jag bestämmer mig för att avsluta denna utbildning. Men ska jag RESA eller PLUGGA? Plugga eller resa? Fortsätta här eller gå vidare? GE MIG EN AVSTÄNGNINGSKNAPP! Jag behöver pausa livet! Puss å så. Nu fick ni veta allt. Hejdå.

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag känner EXAKT samma sak. Vi borde ses. och äta chokladbollar. och försöka reda ut livet.

Svar: Tycker det låter som en underbar idé! Ny blogg föresten? Den måste jag spana in!
Annie

2015-03-03 @ 21:28:12
URL: http://livetsomvaxthus.blogg.se
Postat av: Annie

Nu skäms jag Malin, såg ju att det var din blogg under volontärarbetet.. Gahh! Får läsa den i efterhand istället! Puss på dig!!

2015-03-03 @ 22:21:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0