snow

Tankar & färger

Jag lever verkligen i en bubbla just nu. Pluggbubbla. Precis som på första tentan ser jag allt som FÖRE och EFTER tentan. Det ska jag göra innan tenta och allt som hamnar under kategorin "efter" släpper jag helt. Vaknade en timme innan klockan ringde i morse och kunde inte somna om. Det hör inte till vanligheterna. Känner hur min hjärna är uppe i högvarv och jag har svårt att slappna av eller tänka på något annat. Samtidigt som alla tenta-gubbar snurrar runder i huvudet så har jag allt det andra också i gungning. Om jag ska sluta efter den här delkursen eller fortsätta till sommaren. Väger för- och nackdelar. Försöker resonera förnuftigt och tänka objektivit men det är inte helt enkelt. Det är så subjektivt det kan bli. Kan man säga. Hur som helst så ska jag söka in till ett annat program tänkte jag. Det är höga intagningspoäng men jag har en chans och om jag kommer in så har jag ännu ett alternativ till hösten.



Avslutar med ett hederligt tips, som jag har gett er förr. Men det är effektivt så det är värt att nämna igen. Inlärning. Jag ska ju plugga in femtioelva teorier och hur går jag tillväga för att minnas? Jo, varje teori får en färg. När jag sedan ska försöka komma ihåg vilka begrepp som tillhör vem så tänker jag på färgerna. Allt som har med Goffman (den där teatermetaforen som jag tjatade hål i huvudet på er om) associerar jag med rosa. Boken vi har läst av honom har ett rosa omslag så det kändes naturligt att han fick bli rosa. Darwin står för det biologiska perspektivet och blir därför mörkgrön. Kohut förknippar jag med Emil i Lönneberga (eftersom han bor i Katthult (Kohut-Katthult =samma sak)) och blir därför blå (Emils kläder, haha). Allt har alltså en logisk förklaring, som ni hör! Nu ska jag andas, dricka te och slappa ett par timmar! God natt å god morgon Bloggis! Nu kör vi ända in i kaklet!! Måndagkväll ser jag fram emot, då är jag ledig och det är med basta!   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0