snow

Det här med fotbollsmatcher


Shit alltså.
Den här veckan får jag verkligen anstränga mig för att inte överge min reflektionsuppgift till mobilspel, Instagram och bloggar. Jag längtar så mycket efter ledighet att det är galet! Knappt två veckor till Grekland! Jag kan knappt förstå det! Lite till sen så är det över!



Igår var jag som sagt på fotbollsmatch! Den här gången fick jag allt jag önskade - sol, vinst och stämning, och lite till. Precis innan matchen skulle börja kom en flagga över oss och först tänkte jag inte så mycket på det. Inte förrän flera runt omkring oss började fiffla fram rånarluvor, solglasögon och gaspatroner (eller vad det heter?). Tjock, svart rök spred sig över hela läktaren. Fy fan för dessa huliganer! Jag tyckte det var riktigt obehagligt. Jag vet att småglinen gör detta på grund av grupptrycket och egentligen behöver bekräftelse och kärlek men jag ville bara banka vett i skallen på dem! Om mina barn gör sånt här kommer jag känna mig som en misslyckad förälder. Tänk så mycket poliser, väktare och förstärkning det behövs för en fotbollsmatch. För att folk inte kan bete sig. Usch!! Så. Där fick ni mina åsikter! Förutom detta var det roligt! Solen sken, HIF vann och publik sjöng en massa ramsor. Det enda jag inte fattade var varför vi sjunger att stockholmare är bönder? Är det verkligen något skåningar kan säga?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0