snow

En salig blandning


I torsdag var jag på tjejmiddag hos Elina.
Vi har ju haft dessa middagar från september till april. Men nu är det slut! Vi resonerade som så att september och april och alla månader där emellan är rätt tråkiga. Det är svårt att göra spontana saker - p.g.a. att det är mörkt, kallt och man vill inte vara ute. Därför passade det perfekt med en middag i månaden att se fram emot. Som en morot när vardagen känns trög. Men nu är det MAJ och snart SOMMAR och ja, då blir livet härligare igen! I förrgår bjöd Elina på en av mina absoluta favoriträtter! Hon hade lagat tacos - fast på ett riktigt mexikanskt vis - kryddat kycklingfiléer med en egen kryddblandning och till detta åt vi tortillabröd, sallad, guacamole, salsa och nachochips! Väldigt gott! Jag berättade om min "drömbild" inför semestern. Spaghetti bolognese på balkongen med tända ljus och vin. Mina kompisar (tycker det låter så fjöntigt, men vad ska man säga?) sa att det låter som en härlig kväll men menade att det kanske inte spelar så stor roll om det blir just den maträtten. Men det är jag väldigt noga med. Det ska bli exakt så som jag föreställt mig, haha!


På tal om semestrar - har fått hem taxfree-katalogen! Och i den hittade jag massa god Toblerone. Farligt gott! Så gott att det tagit mig ända fram till nu att äntligen gått ner de där sommarkilona som den här chokladen orsakade i fjol. Det ska inte bli en repris av det i sommar. Och vad har hänt den här lördagen då? Jag har mött upp Matilda i Helsingborg. Vi har pratat plugg, nästa veckas grillmiddag - planerar att blanda ihop en egen sangria - och jag har druckit en chokladryck som nästan gjorde att jag spydde på tåget hem. Usch! Aldrig mer Frapino! Nu ska jag ladda upp för en kväll med släkten - mamma fyller år och det ska självklart firas! GLAD LÖRDAG!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0