snow

Ett splittrat inlägg


Det är inget fokus i bilden ser jag. Nähä. Ska jag gå tillbaka till havet och ta en ny? Skulle inte tro det var! Bildens oskärpa symboliserar ju faktiskt mitt välbefinnande ganska bra. Jag känner mig exakt så suddig. Ser inget klart. Jag talar förstås om den kommande tentan och allt plugg som detta medföljer. Blir matt. Som jag skrev igår. Men vet ni? Jag har bestämt mig för att det här är sista gången jag skriver om "tentaångest" och dylikt för den här terminen. Även om det är skönt att få ur sig all frustration så ORKAR jag inte höra på min oro något mer. Så idag är det sista gången på länge! Jag vill återgå till det här med minnet. Hur vi minns. Jag kom på mig själv för några veckor sen att jag associerar böckerna till olika platser. När jag läste om Goffman tidigare i våras så var jag i en korsning i stan. Nu har jag varit i regeringskvarteret i Stockholm i en bok, i området där Maja bor - både i trädgården, hos grannen och på gatan runt huset, haha - och i den senaste jag läste har jag varit vid Nya Torg i Ängelholm. Märkligt det där med minnet är alltså!

Idag har jag varit ute på promenad (bilden alltså), ätit biskvi och tänkte klura på en matlista för nästa vecka. Det sägs bli SOL och 16 grader onsdag-torsdag! Håller tummarna! Då kanske mina älskade soppor inte känns så passande, eller? JO! Jag älskar soppor och hade kunnat leva på det flera dagar i sträck utan att tröttna. Mina favoriter är stark kyckling-thai-soppa, fisksoppa med saffran och klassikern gulasch! Godast blir det med ett rykande, färsk vitlöksbröd (som jag snart - när pollensäsongen är över - kan äta igen!!). Så. Tillbaka till pluggsnacket. För att överleva plugga-inte-ihjäl-mig-veckan ska jag 1). Tänka positivt. Jag är bättre än jag tror! 2). Njuta av solen. 3). Träna mycket. 4). Se målet framför mig! Och avslutningsvis vill jag lägga till en liten parantes. Det är den här veckan allt har blivit grönt Annie, haha. Ni måste tro jag är knäpp? Ska jag berätta en sak som (får förstärker ert antagande om mig) jag tänker ofta på när jag går tillbaka i arkivet? När jag läser april-maj-månaderna så undrar jag alltid när de där "magiska två ljusgröna veckorna" är. När allt slår ut. När vår blir  sommar (typ). Det kan jag här med tala om. Det sker i vecka 18. Så. Tentapluggsnacket är över för den här gången!!! Vi ses i höst!   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0